La nova xarxa de bus

1
431

Notícies de Sant Gervasi

Jesús Mestre Campi 

Poques vegades s’havia vist tan plena la sala d’actes de Vil·la Florida: unes 130 persones hi van anar per assistir a la ‘Sessió d’informació i debat sobre la nova xarxa bus’, presidida per la regidora de Mobilitat de Barcelona, Mercedes Vidal, Carlos López, responsable de Planificació i d’estratègies de mobilitat, i Daniel Mòdol, regidor de Sarrià-Sant Gervasi. També hi havia diversos càrrecs de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) i de la Guàrdia Urbana. Mòdol va presentar la taula i va deixar la paraula a Vidal que, després de reconèixer que la coexistència de les dues xarxes, la tradicional i l’hexagonal, porta molts problemes, va voler deixar ben clar que el procés d’implementació de la nova xarxa no té marxa enrere, i que s’espera que el 2018 estigui tota operativa.

Xarxa ortogonal de bus de Barcelona

Es van demanar 22 torns d’intervencions i, en general, tothom es va queixar dels inconvenients quotidians que es pateix: s’ha d’agafar més d’un bus per un sol trajecte; no s’ha pensat amb la gent gran; els cotxes tarden molt més del que es diu; es recomana que s’estudiï millor; hi ha autobusos que van plens i altres buits, etc. També va haver-hi la intervenció de la gent del Turó Parc, Galvany i Farró demanant el bus de barri —amb resposta immediata que “no es contempla”—, i una veïna preguntava quan es farà la sessió on els veïns podran proposar millores a les línies, una promesa del districte que tendeix a posposar-se.

Amb l’inici de les intervencions dels veïns i veïnes, el regidor Mòdol va marxar deixant a Vidal sola davant una sala prou calenta. I les seves respostes no van sorprendre: falten carrils bus, el bus ha de tenir prioritat, no hi ha pressupost pel bus de Galvany-Farró o, per reblar el clau, que els autobusos que han desaparegut no tornaran. Donava la sensació que la regidora estava força nerviosa defensant un projecte que, evidentment, no era el seu, ja que va ser planejat en un govern socialista, el va començar a aplicar un govern convergent i ara als comuns, els toca culminar la seva implementació. Ens preguntem, doncs, perquè tan èmfasi a defensar aquest projecte? Si es tracta d’informar, un bon fulletó serà molt més útil que quatre diapositives difícils d’interpretar, i si es tracta de demanar la col·laboració veïnal per millorar les línies (i són millorables!), fem-ho com cal.

La segona part de la sessió es tractava de repartir els assistents (els que quedaven) en quatre taules on se’ls va informar de detalls concrets de les línies i de dubtes que poguessin tenir. Tothom ho ha de tenir clar: ni el 66, o el 32 o 16 tornaran!

Podeu trobar més informació al web Decidim.Barcelona, amb l’acta de la sessió de Sant Gervasi, plànols, etc. També es recullen les intervencions dels veïns i veïnes a la reunió.

La xarxa de bus al districte de Sarrià-Sant Gervasi, amb el bus convencional i la xarxa ortogonal. Fonts: TMB